Наталія Цимбаліста, Маріанна Копиця, Ганна Принц Гмиря і Шостакович
Наталія Цимбаліста, Маріанна Копиця, Ганна Принц Гмиря і Шостакович від компанії Нотний магазин "Клавир" - фото 1

Наталія Цимбаліста, Маріанна Копиця, Ганна Принц Гмиря і Шостакович

350 ₴
В наявності

Доставка

Детальніше про доставку

Оплата

Характеристики

Країна виробництва
Україна
Тематика
музика
Цільова аудиторія
універсальне
Мова видання
українська
Палітурка
тверда
Тип паперу
крейдований
Ілюстрації
кольорові
Тип поверхні паперу
глянцева
Стан
новий

Опис

Творче спілкування російського композитора Дмітрія Шостаковіча та українського співака Бориса Гмирі вже давно привертає увагу музикознавчої спільноти. Мета цього видання – внести ясність у причини відмови Гмирі виконувати Шостаковічеву Симфонію № 13, висвітлити спільну роботу митців над вокальним циклом «П’ятиденка» на вірші Євґенія Долматовського. Робота постала на перетині жанрів – джерелознавчого дослідження (з оприлюдненням численних першоджерел) і палкої публіцистики.

Звісно, публікація першоджерел і намагання докопатися до історичної правди – благородне діло, а от на «публіцистичному» наповненні видання хочеться зупинитися трохи детальніше. Від самого початку книжку читати не просто: вже у передмові (якої, здається, рука літературного редактора не торкалася, а дарма) хочеться сперечатися ледь не з кожною висловленою думкою. Приміром, чому автори вважають, що Гмиря й Шостаковіч «не брали зі світової музичної скарбниці, а поповнювали її» – чи вони принципово не слухали хорошої музики, не читали добрих книжок? Навіщо категоричність висловлювань, що пронизує текст від початку й до кінця, на зразок «потрібні фундаментальні наукові дослідження творчої діяльности велетів мистецтва, а не леґенди про їхнє життя»? – леґенди теж потрібні, тільки на своєму місці. Звідки взялися фантастичні назви книжок – «Гмиря: Доля. Муза. Слава», «Шевченкіяна Гмирі», «Українська пісня та романс» (!?), «Поради Гмирі молодим вокалістам», «Борис Гмиря: чому я так трактую твори?», «Віра Гмиря – то не просто дружина Гмирі», «Оперна діяльність Бориса Гмирі», «Західна класика» (теж про Гмирю?) – які «конче потрібно видати»? Зрештою, як узагалі розуміти отаке: «Все, що писалося дотепер, було необґрунтованим»? Або таке, про діячів культури СРСР: «…з’явився особливий тип “сірих” людей, які бездарно змішували яскраві кольори життя в один тьмяний, брудний, сумний. Цей тип людей правду життя і творчости видатних діячів науки, культури, літератури намагався, та й сьогодні ще намагається, зводити до рівня свого примітивного розуміння, бачення». Отака полеміка. Гіршої «адвокатури» для видатного баса годі й шукати. Брудом бруд не змиєш, це збагнули в античному світі…

Якщо відсунути викривальну риторику, лишається невеликий масив документів, на які «нарощувалося» плакатне слово гнівної боротьби за правду